Dagens lunch

Tänkte att jag skulle dela med mig av receptet på den avancerade lunchen jag åt :)

Äggröra med makrill i tomatsås!

Du behöver:
2 ägg
lagom mycket mjölk
en klick smör
salt och peppar
makrill i tomatsås
en liten djup skål
en gaffel
en tallrik
en mikro!


Gör så här:
blanda äggen, mjölken, smöret och kryddorna i skålen
mikra det i 1½ min på högsta värme, rör om! Mikra sedan i ca 45 sek till och rör om.

Nu kommer den svåra biten..öppna makrillen!

Gör ni fel så kan smaken försvinna och makrillen attackerar er!

håll burken i din vänsterhand, ta tag i "flärpen" med höger tumme och pekfinger, böj först framåt och sedan bakåt, långsamt! sedan drar ni försiktigt bak "flärpen" så att locket öppnas.

Lägg upp på tallrik.

DONE! farligt, men det är värt risken, det lovar jag ;)






Nejdå, jag är inte alls uttråkad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0